Profiterol

Dün gece dostlarımıza yemeğe giderken ne zamandır yapmak istediğim pate a choux denedim. hamuru yeterince yumuşak olmamıştı, belki unu fazla koydum, bir dahaki sefere ölçerek koyacağım.







Pate a choux:
1/2 bardak su
1/2 bardak süt
bir tutam tuz ve şeker
55 gr. tereyağı
1 bardak un
3 yumurta

Bu hamurun tarifini bulmak çok kolay, ben birkaç farklı tarif denedim, tereyağını fazla koymaya gerek yok; ama sütü mutlaka koymak lazım, sadece su ile yapılan aynı güzellikte olmuyor.
Hamurlar fırından çıkınca iyice soğumalarını bekledim ve ortadan kestiğim hamurların arasında çarpılmış krema ve eritilmiş beyaz çikolatanın karışımı bir krema koydum.
Daha sonra da üzerlerine eritilmiş bitter çikolata.
Çok zaman alan bir tarifmiş ama sonunda şık ve lezzetli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder